מיינדפולנס- קשיבות

מיינדפולנס- קשיבות הינה הפניית תשומת לב בצורה שמאפשרת לנו לצפות בתודעתנו באופן מכוון, ברגע ההווה ולחוות דברים בלי לשפוט או לפרש אותם. בדרך זו מחשבות, רגשות ותחושות גופניות, הופכות למעשה לאובייקטים אשר אדם אמור להתבונן עליהם

חרדה

חרדה היא תגובה טבעית ונורמלית למצבים של סכנה או של אי-ודאות. לחרדה ופחד יש ערך הישרדותי בכך שהם מגנים עלינו מסכנות אולם כאשר החרדה והפחד מתעצמים, הם עלולים להגיע לממדים שמפריעים לתפקוד בחיי היום-יום ולגרום להתנהגויות

פסיכולוגיה רפואית

פסיכולוגיה רפואית עוסקת בקשרי גוף נפש, בקשר בין תהליכים וגורמים פסיכולוגיים הקשורים למצבי חולי ובריאות פיסיים. תחום פסיכולוגיה רפואית מתמקד בהבנת הקשרים שבין המשתנים הפיזיולוגיים למשתנים ההתנהגותיים והחברתיים

טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT מבוסס על ההנחה כי מקור הקשיים הרגשיים והתנהגותיים נגרמים מלמידה ואימוץ של התנהגויות, הרגלים ודפוסי חשיבה, לא יעילים אשר נלמדו במהלך החיים, מגבילים את האדם ומצמצמים את טווח התנסויותיו.   ההנחה הבסיסית בטיפול קוגניטיבי התנהגותי היא שדפוסי חשיבה משפיעים על ההתנהגות ומקור המצוקה הוא בדפוסי חשיבה מעוותים. על פי גישה זו […]

טיפול פסיכולוגי

תסמונת המעי הרגיז (IBS)

תסמונת המעי הרגיז (Irritable Bowel Syndrome, IBS) היא הפרעת מעיים כרונית תפקודית המאופיינת בעיקר בכאבי בטן ושינויים בהרגלי היציאות כגון עצירויות ושלשולים, או שלשולים ועצירויות לסרוגין

מחלות מעי דלקתיות (IBD)

קוליטיס כיבית היא מחלה כרונית, ממשפחת מחלות המעיים הדלקתיות (IBD) ומאופיינת בדלקת וכיבים במעי הגס המלווים בשלשול דמי, התכווצויות בבטן וחום. המחלה מתחילה בד"כ ברקטום ובמעי הגס התחתון אולם היא יכולה לערב את כל המעי הגס.